wawel   25/02/2025, 19:44
#1
[Obrazek: ECwbzc7.png]

Regulamin frakcji San Andreas Police Department
Rozdział I - postanowienia ogólne
 
  1. Każdy członek frakcji zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu frakcji i ustaleń wewnątrzfrakcyjnych, które zostały umieszczone na ogólnodostępnym, dla graczy frakcji, kanale.
  2. Nieznajomość regulaminu i wewnątrzfrakcyjnych ustaleń nie zwalnia z ich przestrzegania.
  3. Łamanie i nieprzestrzeganie regulaminu może skutkować wyciągnięciem konsekwencji przez lidera lub członków kadry nadzorczej wobec członka, który się tego dopuścił.
  4. Tylko i wyłącznie lider frakcji ma prawo do usunięcia członka frakcji z jej szeregów.
  5. Gracz wraz z momentem dołączenia do SAPD zobowiązuje się do reprezentowania frakcji zarówno na służbie jak i poza nią. Powinien być on wzorem do naśladowania dla innych i przestrzegać zasad netykiety.
  6. Na serwerze Redemption gracz może przynależeć tylko do jednej frakcji.
  7. Dopuszcza się rozgrywkę na innych serwerach, również we frakcjach, jednak wymaga to wcześniejszego kontaktu z liderem frakcji.
  8. Niedopuszczalne jest tworzenie negatywnego wizerunku frakcji poprzez negatywne wpisy na forum, serwerowym discordzie, grze czy Mumble.
  9. W przypadku wątpliwości czy gracz dopuścił się przewinień zawartych w punkcie 7 ostateczne słowo w tym przypadku ma lider frakcji.
  10. Funkcjonariusz SAPD zobowiązany jest do aktywnego udziału w życiu frakcji, uczestnictwie w szkoleniach i wszelkich spotkaniach. Odstępstwem od tego punktu jest wystosowanie odpowiedniego usprawiedliwienia na discordzie frakcyjnym frakcji, które zostanie zaakceptowane przez lidera lub członka kadry nadzorczej.
  11. Każdy członek frakcji ma obowiązek wykonywać i dostosować się do poleceń wydawanych przez lidera lub członka kadry nadzorczej.
  12. Kwestie, które nie są zawarte w regulaminie są indywidualnie rozpatrywane przez lidera frakcji.
  13. Oprócz regulaminu frakcyjnego członek SAPD ma obowiązek przestrzegać regulaminu forum, serwera i wszystkich innych form komunikacyjnych związanych z serwerem Redemption.
 
Rozdział II - obowiązki funkcjonariusza SAPD
 
  1. Pełnienie służby rozumie się jako dyżur na KGP (dyspozytor), wyjazdy do wezwań, patrole piesze i zmotoryzowane, wykonywanie pomiarów prędkości oraz szkolenia/zebrania.
  2. Podczas pełnienia służby funkcjonariusz SAPD zobowiązany jest nosić odpowiedni mundur (odpowiedni skin) i poruszać się odpowiednim pojazdem; jest to sprzężone z posiadanym przez niego stopniem policyjnym.
  3. Podczas pełnienia służby należy przebywać na komunikatorze głosowym Mumble, na odpowiednim kanale. Należy być odciszonym.
  4. Każde wejście i zejście na służbę powinno być odnotowane za pomocą specjalnego statusu na czacie frakcyjnym. Tyczy się to również przerwy (S2).
  5. Każdy gracz frakcji ma obowiązek dbać o stan techniczny pojazdu; niedopuszczalne jest patrolowanie pojazdem uszkodzonym lub zwrócenie go takiego na Komendę Główną Policji.
  6. Każdy członek frakcji podczas pełnienia służby zobowiązany jest do przestrzegania zasad roleplay (RP) w przypadku wyrażenia takiej chęci przez innego gracza.
  7. Każdy funkcjonariusz SAPD powinien mieć taki sam nick na forum, grze i discordzie.
  8. Każdy gracz frakcji w przypadku otrzymania kary serwerowej (tyczy się to również Discorda) zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu liderowi frakcji, nie później niż 2h od jej otrzymania.
  9. Zakazane jest pełnienie służby w trakcie trwania kary serwerowej.
  10. W przypadku otrzymania mandatu przez funkcjonariusza SAPD zobowiązany jest on do jego uregulowania w ciągu 3 dni od otrzymania.
  11. Otrzymanie kary serwerowej w Akademii San Andreas Police Department jest równoznaczne z wydaleniem członka z jej szeregów.
  12. Dopuszcza się pozostawienie członka ASAPD w jej szeregach po otrzymaniu kary serwerowej, jednak decyzja ta może zostać podjęta tylko i wyłącznie przez lidera frakcji. W takim przypadku każda sprawa rozwiązywana jest indywidualnie.
 
Rozdział III - zakazy i czyny zabronione obowiązujące członków SAPD
 
  1. Obowiązuje zakaz wynoszenia informacji z kanałów frakcyjnych, Discord, forum (działy frakcyjne), Mumble i wszystkiego co związane z frakcją.
  2. Za informację frakcyjne uznaje się również wiadomości pisane na czacie frakcyjnym oraz międzyfrakcyjnym w grze.
  3. Kategorycznie zabrania się nadużywania swoich uprawnień i możliwości w celu uzyskania przewagi nad innym graczem.
  4. Podczas pełnienia służby zabrania się załatwiania spraw prywatnych, udziału w eventach, rozprawach sądowych i wszelkich innych aktywnościach niezwiązanych z frakcją, chyba że lider postanowi inaczej (na pytanie rekrutacyjne czy przeczytałeś regulamin, odpisz: "Oczywiście" lub "Pewnie") - wyjątkiem jest event, w którym członkowie administracji proszą o zabezpieczenie ze strony frakcji SAPD.
  5. Zabrania się dopuszczania do sytuacji i zachowań na służbie frakcji, które odbiją się negatywnie na jej wizerunku (tj. wyzwiska w kierunku innych graczy, odwalanie pojazdem, etc.)
  6. Zabrania się korzystania ze skinów, sprzętu i pojazdów, jeżeli funkcjonariusz nie posiada do tego odpowiedniej rangi i/lub nie jest z tego przeszkolony.
  7. Zabrania się bycia AFK na służbie.
  8. Zabrania się pracowania na pracach dorywczych w trakcie bycia na służbie.
  9. Zabrania się składania podań do innych frakcji, gdy jest się członkiem SAPD.
  10. Zakazane jest podejmowanie się ucieczki przed jednostkami SAPD, podczas gdy jest się członkiem tej frakcji.
  11. Na czacie frakcyjnym oraz między frakcyjnym zakazuje się pisania treści niezwiązanych z frakcją.
 
Rozdział IV - zasady korzystania z pojazdów frakcji
 
  1. Za każdy pojazd odpowiedzialny jest ostatni kierowca. Zarząd frakcji nie przyjmuje tłumaczeń w stylu “wsiadłem do pojazdu przez przypadek, dlatego jest uszkodzony”.
  2. Wyjazd za obszar KGP powinien być zgłoszony na radiu frakcyjnym za pomocą odpowiedniego statusu.
  3. Z każdego pojazdu należy korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem. Niedopuszczalne są sytuację, gdy za jego pomocą realizuje się sprawy niezwiązane z frakcją.
  4. Przed odstawieniem pojazdu na parking należy go naprawić i zatankować do pełna.
  5. Zabrania się porzucania pojazdu lub wrzucania go do wody. W przypadku problemów technicznych kierowca ma obowiązek o poinformowaniu zaistniałej sytuacji na odpowiednim kanale Discord.
  6. Zabrania się przewożenia graczy pojazdami frakcji, jeśli nie są oni elementem prowadzonego przez nas działania (np. zatrzymany).
  7. Zabrania się tuningowania i/lub przemalowywania pojazdu frakcji na inny kolor.
  8. Członkowie Akademii San Andreas Police Department nie są uprawnieni do korzystania z pojazdów frakcji bez zgody lidera lub członka kadry nadzorczej.
 
Rozdział V - odejścia i powroty do frakcji
 
  1. Wniosek o powrót do frakcji można złożyć dopiero po upływie 14 dni od zaakceptowania odejścia przez lidera frakcji.
  2. Powrót do frakcji przysługuje tylko i wyłącznie osobom, które piastowały minimum stanowisko starszego posterunkowego.
  3. Każdy wniosek o powrót jest rozpatrywany indywidualnie, a podczas powrotu do frakcji jest brane wiele czynników pod uwagę, między innymi takich jak pełnione stanowisko, staż i zaangażowanie w życie frakcji.
  4. Wniosek o powrót do frakcji można ponownie składać po upływie minimum 7 dni od rozpatrzenia poprzedniego.
 
Rozdział VI - system kar
 
  1. Członek frakcji może otrzymać karę w związku z jego zachowaniem i przewinieniami, których dopuścił się na wszystkich formach komunikacji związanych z Redemption oraz w grze.
  2. Członek frakcji może otrzymać karę również za przewinienia, które nie są zawarte w regulaminie, jeśli lider uzna to za stosowne.
  3. Nałożenie ostrzeżenia powoduje wpis do kartoteki funkcjonariusza SAPD wraz z powodem.
  4. Wyróżniane są dwa typy ostrzeżeń: permanentne i tymczasowe. Ostrzeżenie tymczasowe wygasa dopiero po okresie wskazanym przez osobę, która je nałożyła.
  5. Otrzymanie 3 ostrzeżeń wiąże się z natychmiastowym usunięciem członka frakcji z jej szeregów.
  6. Zawieszenie jest równoznaczne z czasową utratą wszystkich praw funkcjonariusza oraz czasowym usunięciem z jednostki. Okres zawieszenia dobierany jest indywidualnie na podstawie popełnionych przewinień.
  7. Wyróżnione są następujące rodzaje kar:
  • Rozmowa dyscyplinarna
  • Wstrzymanie wypłaty na dany okres (w zależności od przewinienia)
  • Ostrzeżenie
  • Cofnięcie kursów/uprawnień
  • Zawieszenie
  • Degradacja
  • Zwolnienie dyscyplinarne
  • Czarna lista frakcyjna
  • Czarna lista międzyfrakcyjna (po konsultacji z RNF)
wawel   25/03/2025, 12:32
#2
[Obrazek: ECwbzc7.png]

25.03.2025

Umieszczono nowy punkt w regulaminie frakcji (tj. rozdział 6, punkt 4) - „Wyróżniane są dwa typy ostrzeżeń: permanentne i tymczasowe. Ostrzeżenie tymczasowe wygasa dopiero po okresie wskazanym przez osobę, która je nałożyła.”
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Made with by Curves UI. Modified for the purposes of Redemption.